Ile kosztuje pozycjonowanie?

Ile kosztuje pozycjonowanie i co decyduje o cenie?

To że pozycjonowanie jest jedną z lepszych opcji promocji firmy w internecie wiadomo od dawna. Ale skoro jest tak dobrze i można odnosić spore korzyści, to ile to wszystko może kosztować? Przede wszystkim już na wstępie należy zaznaczyć, że na pytanie typu ile kosztuje pozycjonowanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Prawie każdy przypadek jest inny, każda strona, która ma podbijać wyszukiwarki internetowe jest inna. Co więc będzie miało wpływ na kształtowanie się cen pozycjonowania stron www?

Rodzaj branży w której działa firma

Jak to w biznesie bywa, jedne branże są bardziej, inne mniej konkurencyjne. Dlatego popyt na pewne produkty czy usługi jest ogromny, na inne znacznie mniejszy. I to na dzień dobry determinuje ustalanie cen związanych z pozycjonowaniem. Bez wątpienia im mniejsza popularność konkretnej dziedziny, im mniej konkurentów na rynku tym pozycjonowanie będzie tańsze.

Rodzaj i ilość słów kluczowych

Prawidłowy dobór słów kluczowych ma wpływ na to ile kosztuje pozycjonowanie. Jeżeli zaczyna się walczyć o topowe pozycje na popularne (czytaj trudne) frazy, to specjaliści z branży dość wysoko mogą wycenić swoje usługi. W rezultacie taka sytuacja sprawia, że należy spodziewać się dość trudnej konkurencji do pokonania, często firm, które mają ogromne budżety reklamowe. Podczas gdy frazy niezbyt popularne nie będą potrzebowały niebotycznych nakładów. Im więcej wybranych słów kluczowych do pozycjonowania tym oczywiście koszty działania większe.

Warunki współpracy czyli jakie miejsca są do zaakceptowania

Niekoniecznie należy być na pierwszym miejscu w wyszukiwarce pod konkretnym hasłem. Czasami obecność w top 5 daje już wymierne korzyści. Równocześnie trzeba mieć na uwadze pewien fakt. Firmy z branży SEO nie działają charytatywnie i trzeba będzie przykładowo zapłacić gdy strona internetowa będzie widoczna w drugiej dziesiątce wyników wyszukiwania. Wszystko oczywiście zależy od warunków jakie zaakceptujemy podpisując umowy. Im wyżej tym naturalnie dane słowo kluczowe będzie wyżej wyceniane

Stała miesięczna opłata czy też za efekt?

Dla wyjaśnienia, są dwie drogi działania wśród firm pozycjonujących strony internetowe. Płatności miesięczne, niezależnie od zajmowanych pozycji lub płatność dopiero za uzyskany efekt czyli widoczność na określonych pozycjach. Co lepsze? Wydaje się, że nie ma złotego środka, każde z rozwiązań ma swoje plusy i minusy.

ile kosztuje pozycjonowanie

Zatem ile kosztuje pozycjonowanie?

Nie za mało i nie za dużo. Istotnie banał, ale oczywisty w trakcie podejmowania prób pozycjonowania strony. Super atrakcyjne oferty na pozycjonowanie, po kilkadziesiąt złotych za hasło brzmią podejrzanie. Zbyt wysokie koszty pozycjonowania i to niezależnie od zajmowanych pozycji to również nic ciekawego. Najlepiej rozpoznać rynek firm SEO, sprawdzić jakie i jak na nim działają, wysłać wiele zapytań i dopiero na tej podstawie podjąć decyzję.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *