Pozycjonowanie strony wwwTo że pozycjonowanie jest jedną z lepszych opcji promocji firmy w internecie wiadomo od dawna. Ale skoro jest tak dobrze i można odnosić spore korzyści, to ile to wszystko może kosztować? Już na wstępie należy zaznaczyć, że na pytanie typu ile kosztuje pozycjonowanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Każdy przypadek jest inny, każda strona, która ma podbijać wyszukiwarki internetowe jest inna. Co więc będzie miało wpływ na kształtowanie się cen pozycjonowania stron www?

Rodzaj branży w której działa firma

Jak to w biznesie bywa, jedne branże są bardziej, inne mniej konkurencyjne. Popyt na pewne produkty czy usługi jest ogromny, na inne znacznie mniejszy. I to na dzień dobry determinuje ustalanie cen związanych z pozycjonowaniem. Im mniejsza popularność konkretnej dziedziny, im mniej konkurentów na rynku tym pozycjonowanie będzie tańsze.

Rodzaj i ilość słów kluczowych

Prawidłowy dobór słów kluczowych ma wpływ na koszt pozycjonowania. Jeżeli zaczyna się walczyć o topowe pozycje na popularne (czytaj trudne) frazy, to specjaliści z branży dość wysoko mogą wycenić swoje usługi. Taka sytuacja sprawia, że należy spodziewać się dość trudnej konkurencji do pokonania, często firm, które mają ogromne budżety reklamowe. Frazy niezbyt popularne nie będą potrzebowały niebotycznych nakładów.
Im więcej wybranych słów kluczowych do pozycjonowania tym oczywiście koszty działania większe.

Warunki współpracy czyli jakie miejsca są do zaakceptowania

Niekoniecznie należy być na pierwszym miejscu w wyszukiwarce pod konkretnym hasłem. Czasami obecność w top 5 daje już wymierne korzyści. Równocześnie trzeba mieć na uwadze pewien fakt. Firmy z branży SEO nie działają charytatywnie i trzeba będzie przykładowo zapłacić gdy strona internetowa będzie widoczna w drugiej dziesiątce wyników wyszukiwania. Wszystko oczywiście zależy od warunków jakie zaakceptujemy podpisując umowy. Im wyżej tym naturalnie dane słowo kluczowe będzie wyżej wyceniane

Stała miesięczna opłata czy też za efekt

Dwie drogi działania wśród firm pozycjonujących strony internetowe. Płatności miesięczne, niezależnie od zajmowanych pozycji lub płatność dopiero za uzyskany efekt czyli widoczność na określonych pozycjach. Co lepsze? Nie ma złotego środka, każde z rozwiązań ma swoje plusy i minusy.

Ile zatem trzeba zapłacić za pozycjonowanie?

Nie za mało i nie za dużo. Banał ale oczywisty w trakcie podejmowania prób pozycjonowania strony. Super atrakcyjne oferty na pozycjonowanie, po kilkadziesiąt złotych za hasło brzmią podejrzanie. Zbyt wysokie koszty pozycjonowania i to niezależnie od zajmowanych pozycji to również nic ciekawego. Najlepiej rozpoznać rynek firm SEO, sprawdzić jakie i jak na nim działają, wysłać wiele zapytań i dopiero na tej podstawie podjąć decyzję.