Jak pisać dobre treści na strony www
Tworzenie treści serwisów internetowych nie jest łatwym zadaniem, gdyż wymaga znajomości zarówno SEO, jak i marketingu oraz branży, przedmiotu, których treść dotyczy. Copywriting wraz z rozwojem usług internetowych przybrał na znaczeniu. Obecnie nie służy wyłącznie pozycjonowaniu stron, ale także reklamie produktu, usługi i firmy poprzez prezentację oferty na stronie internetowej. Treść stron www ma ogromne znaczenie dla pozyskania nowego klienta, a jednocześnie wpływa na pozycjonowanie witryny w wyszukiwarce, co za tym idzie korzyści te wzajemnie się uzupełniają.

Co powinna zawierać treść strony www?
Kluczową informacją, jaka winna być zawarta na stronie internetowej jest kontakt oraz opis firmy, produktów i usług. Aby internautę zachęcić do zapoznania się z treścią witryny warto zapewnić treści czytelność, poprawność językową, ciekawą, ale zarazem zwięzłą formę oraz rzetelne informacje. Warto też wykazać się oryginalnością pamiętając o słowach kluczowych, których potencjalny czytelnik witryny, klient oraz robot wyszukiwarki będzie szukał w zawartości serwisu.

Jak tworzyć treść, od czego zacząć?
W zależności od tego, co dana firma oferuje klientowi, jaką ma przeszłość, czym może się pochwalić treść witryny będzie mniej lub bardziej rozbudowana. Podobnie jak w przypadku bilbordów, ulotek, czy reklamy telewizyjnej istotne jest przykucie uwagi czytelnika, wywołanie na nim pozytywnego wrażenia. Zatem strona główna winna być przygotowana tak, aby internauta chciał poznać zawartość pozostałych podstron serwisu. Przyciągnąć uwagę może zarówno grafika, jak i treść niebanalnego hasła reklamowego, jak również przejrzysty układ haseł pozwalających na szybką weryfikację treści i przejście do modułu interesującego użytkownika.

Grupa odbiorców
Bardzo ważna dla tworzenia treści strony www jest grupa odbiorców, do których kierowany jest przekaz prezentowany w serwisie internetowym. Inaczej tworzona będzie treść serwisu dla młodzieży, portalu turystycznego, a inaczej będzie wyglądać strona firmowa e-sklepu, czy firmy budowlanej. W tym pomaga zgromadzenie materiałów na temat serwisu, jego budowy, grafiki, oczekiwań zamawiającego, dotychczasowego contentu itp. Znając potrzeby odbiorcy i jego samego należy stworzyć treść, która idealnie odpowiada oczekiwaniom odbiorcy posługując się „jego” językiem. Należy pamiętać, iż ten sam produkt lub usługa mogą być dedykowane różnym grupom docelowym, tym samym język użyty do prezentacji oferty, reklamy należy dopasować do odbiorcy zawierając te informacje, które z punktu widzenia danego odbiorcy są istotne i kluczowe.

Czego należy unikać?
Bezwzględnie pisząc treść strony www należy unikać zbyt długich tekstów, zdań, powtórzeń oraz zawiłych wypowiedzi, niejasnych informacji. W uproszczeniu języka pomagają infografiki, jednakże w zależności od koncepcji serwisu nie są one obowiązkową składową serwisu.
Ostatnim z etapów stworzenia dobrej treści www jest weryfikacja, korekta. By zachować spójność tekstu, porządek i atrakcyjność warto stworzony tekst zweryfikować pod kątem założeń i zasad copywritingu.